fredag 5 juni 2009

Jag staaaaal en Ziiingo - VM-KVAL - SöderKing

Robin Söderling i Grand Slam final på söndag :) Förr har han ju haft problem med sitt psyke och ofta lagt mer energi på domaren än själva spelet, men nu har gossen mognat och spelar sin första Grand Slam final mot en mycket rutinerad spelare vid namn Roger Federer. Han är inte lika överlägsen som för ett par säsonger sen men fortfarande en ruskigt bra spelare.
Vinner Robin på söndag ligger han minst sagt bra till för bragdguldet - Det är inte många som slagit Nadal och därefter piskat dit Federer på grus! Slåttermaskin - Oraklet Hellberg som Gondolen skrev tidigare i veckan :)
Matchstart 15.00 SVT 1!

Tydligen är det nån landskamp imorrn, var det Zlatan vs Danmark eller hur var det nu?
Sillstryparen kommer att tillbringa större delen av dagen på ett stort släktkalas i Hindås utanför Göteborg och räknar med att se matchen med släkt och den störste Zlatanälskaren av dem alla Sillstryparens far :) Dock är faster väldigt förtjust i Zlatan, så jag vet inte om hon TILLÅTS vara närvarande under matchen :)

Nej, den här sjuka hypen (som tydligen pågår ständigt, så det är väl mer än en hype egentligen) med Zlatan har gått till överdrift för längesen. Varenda jävel tänker Zlatan. Magiskt Zlatan, ett drömmål av Zlatan, Se IBRAS mästerverk. Jag blir så jävla trött på allt tjat om han....
Visst fanns det stjärnor förr i tiden (i vår ungdom) som alla ville vara "Ravelli" "Brolin" "Kennet Andersson" "Limpar" "Bjärred" "Schwarz" "Dahlin" "Erlingmark", men idag så är det väl inte så många som vill vara någon annan än Z...
Nerstigen från himlen, messias, Zlatan, men jag tror inte på några mirakel från hans sida imorrn. Det är som sagt en lagsport, vilket de allra flesta i detta land utan någon som helst kunskap om fotboll inte riktigt kan fatta. Journalistkåren i detta land som dreglar så fort de hör att Zlatan lämnat huset för att vara där med blåslampa är ju helt odrägliga med vissa undantag och vissa som skulle göra vad som helst för Zlatan - en viss Ek...och en viss Jen....Weg...!
Kan han motbevisa mig imorrn och stänka dit två baljor så visst ska jag ge han cred för det :)

Jag tror snarare att det blir en back som avgör matchen och där ligger Majstorovic eller Mellberg nära till hands. Utan Agger i försvaret känns Danmarks försvar riktigt osäkert och jag tror att fasta situationer kan bli avgörande och lyckas vi bara plocka bort Bendtner på de vi får emot oss, så tror jag på ett positivt utfall. Utgångstips 2-0, Majstorovic & Svensson. Svensson får ofta mycket kritik, men jag uppskattar hans spelskicklighet och ofta överglänser han Kim Källström.

Johansson lr Safari? Jag hade valt Adam Johansson. Jag hade gärna sett Sebastian Larsson på plan också, men tyvärr får han nog inte chansen. Seb Larsson är en slitvarg jag uppskattar! Annars är det väl inga större konstigheter. Centrallinjen känns stark, kommer vi bara runt ordentligt och ofta på kanterna så bör detta gå vägen, Lagerbäcks elva då?

Isaksson

Nilsson Mellberg Majstorovic Johansson

Elm Svensson Wilhelmsson

Källström
Ibrahimovic Larsson


//Sillstryparen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar