tisdag 12 januari 2010

Kuriosa i vardagen - Semestra med Materazzi i sommar?

Sillstryparen har lokaliserat att det italienska råskinnet Marco Materazzi skall "gömma" sig i USA under sommarens pågående mästerskap i fotboll :)
Detta är inte en helt dagsfärsk nyhet så vissa kan ha sett det, men jag gillar hans inställning :)

Materazzi väljer husbilen före VM
I en intervju med den italienska tidningen La Repubblica, gjord under Inters träningsläger i Saudiarabien, berättar Marco "Matrix" Materazzi om sommarens storslagna planer och om hur Facchetti fick honom att stanna i Inter.

Ögonblicket då Zinedine Zidanes kala hjässa borrade sig in i bröstkorgen på den blivande VM-hjälten har satt oväntat djupa spår i Materazzis sinne. Enligt intervjun med La Repubblica är Materazzi fortfarande riktigt arg för skallningen. Dessutom avslöjar Marco att han inte ens kommer att titta på sommarens VM i Sydafrika, utan istället drar iväg på husbilssemester i USA med sina nära och kära.
- Jag kommer inte att se några matcher eftersom det är så stor tidskillnad mellan länderna. Jag tittade inte ens på Confederations Cup eftersom jag även då var i USA. En match lyckades jag i och för sig se på en restaurang, men det var Italien-Egypten 0-1..

Den karismatiske mittbacken väntar dessutom fortfarande på en ursäkt från fransosen för överfallet som Materazzi menar är ett exempel på fotbollens svarta sida.
- Jag skulle gärna vilja ha en ursäkt, ansikte mot ansikte på en plats utan en massa reklam. Men jag är lugn, sanningen kommer alltid fram förr eller senare.

Förutom att diskutera VM-turneringar och franska skallar talade Inters nummer 23 även om djupare saker, som varför han stannat i Inter trots den minst sagt sparsamma speltiden:
- Redan i början av 2006 var det tydligt att Mancini inte ville ha mig i klubben. Jag talade då med klubbar som Milan, Bologna, Sampdoria och även Villareal. Men mitt hjärta, Facchetti och Branca fick mig att stanna. Facchetti var direkt avgörande och jag lovade att ta mig till VM i Tyskland. Det gjorde jag, men tyvärr var Facchetti för sjuk för att se mig spela.

Ja, är det någon som känner för att semestra med Materazzi i sommar och kanske komma på ett grillparty vid hans husbil är det bara att luska reda på vart han kommer att hålla till under hans lilla roadtrip. Några kalla, en riktig stek och härligt italienskt tugg! Visst lockar det?

//Sillstryparen - Din räddning i vardagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar