onsdag 20 januari 2010

"Jag reser lätt"...

Tjoho!

Imorgon skall Sillstryparen bege sig utomlands en vecka för lite semester. Första anhalt blir London där jag ska vidga mina kulturella vyer (pubar?) med ett par gamla klasskamrater och därefter bär det av till syrran på Teneriffa på söndag från London. Säkerligen med ett gott gäng "goa" engelsmän kring mig. Frågan är hur populärt det är att ha Gerrard - My Autobiography som reselektyr på planet - Det får framtiden utvisa! :)

-Invalido...

Jag kommer att flyga med Ryanair hela vägen, kanske inte den bästa servicen, men det är trots allt riktigt billigt att resa med Ryanair och det är i dagsläget det viktigaste för Sillstryparen och då får man stå ut med lite sämre komfort ombord och kostnader för att nyttja det mesta...

VIKTIGT! Handbagage får ej överskrida 55:40:20 (cm) och vikten för ej överskrida 10 kg har jag mailbombats med de senaste veckorna från Ryanair. Det skall man väl kunna lösa och man är glad att man inte är tjej och måste ha med sig dubbelt av allt (fem par skor?) utan det räcker väl med det mest väsentliga dvs. en ICA-kasse innehållande sololja och badsalt som "Berra" hade valt att ta med sig :)

-Vafan klockan är snart tio! Har dom inte öppnat än? Herr ober! Herr ober!...

Ikväll är det också en mycket viktigt match i Premier League då Liverpool tar emot Tottenham på Anfield. Liverpool är piskade att vinna för att inte tappa ännu mer mark i ligatoppen. Jag kräver en grym inställning och kämpaglöd från Pools sida. Tottenham har bara vunnit tre gånger på Anfield sedan 1912 vi får innerligt hoppas att det inte är fyra efter kvällens match.

- You neeeeeever waaaaalk aloooooooooooooone...

Gondolen informerade om Tips-SM här på bloggen. Givetvis kommer Sillstryparen också att ställa upp i detta evenemang och bräcka sina kamrater och övriga Stryktipset-tippare med början den 30 januari när han återvänt från sin lilla tripp utomlands :)

-London calling :)

//Sillstryparen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar