torsdag 15 oktober 2009

En bitter man eller en händig man?

Tjipp!

Det har varit en vecka med konstant huvudvärk på grund av mitt misstag med brillorna. Har jag dom på mig för länge så blir det huvudvärk och går jag utan dom så ser jag nada, vilket också är värdelöst. Så när jag är hemma i lgh blir det dator eller TV med solbrillor, sjuk sommarkänsla inomhus måste jag säga:) Förhoppningsvis kommer de nya brillorna i början på nästa vecka, kommer kännas som en befrielse att ta på sig dom minst sagt =)

På måndag är det dags för Allsvenskan igen efter VM-kvaluppehållet! Malmö borta för Blåvitts del, en svår match då Malmö spelat riktigt bra på sistone och gjort mycket mål. Blåvitt får tillbaka Bjarnason, Seb Eriksson efter avstängning och förhoppningsvis Tobias Hysén efter skada. Har läst att Hannes Stiller dras med en magmuskelskada, bara och hoppas att det inte är för allvarligt med honom, utan att även han kan vara med nere i Malmö på måndag. Det lär behövas!

Sillstryparens syster kommer att lämna landet inom en snar framtid och bege sig till soliga Teneriffa och jobba som reseledare :) Sillstryparen själv är kanske lite avundsjuk, dock skulle han väl kanske inte vilja jobba som reseldedare utan mer njuta av sol, värme, bad och nattlivet där nere :) Inte omöjligt att det planeras in en resa till Teneriffa under vintern. Sillstryparen har också tänkt ta sig till London under hösten och hälsa på en gammal klasskamrat som studerar där nu samt åka över till Liverpool i december och se när de möter Arsenal under luciahelgen. Får väl se hur mycket som blir verklighet och vad plånboken säger om det hela också.

Dessutom vore det ju riktigt skoj att dra iväg på en skidsemester utomlands till Österrike eller Schweiz med ett gott gäng, inte för att man är något proffs på utförsåkning ÄN bör väl tilläggas, utan mer se det som en utmaning och "gilla läget", Sällskapsresanstuket kanske man kan kalla det. Det är ju inte mycket att skryta med att man åkt i Sälen och i Orsa/Grönklitt direkt! Vi får väl se vart det barkar, något lär ju bli av iaf!

Over and out!

/Sillstryparen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar