söndag 11 oktober 2009

Inget Sydafrika sommaren 2010 för Sillstryparens del

Sverige torskar mot Danmark på Parken i Köpenhamn och VM 2010 i Sydafrika blir väldigt avlägset. Vi svenskar har varit bortskämda med att gå till EM och VM sedan början på 2000-talet, men nu blir det inget med det om inte Malta står för ett smärre mirakel på onsdag och plockar poäng mot Portugal, men sen ska ju Sverige göra mål mot Albanien med. Göra mål, något som varit sjukt svårt i detta VM-kval...

När Sillstryparen var hemma i Dalsland under helgen lyckades han med en mycket stabil och imponerande bedrift. Då han av någon märklig anledning tänker till på morgonkvisten att visst vore det gott med en kopp te till frukostmackorna. Därefter värmer han av någon märklig anledning tevattnet på spisen fast vi har vattenkokare hemma. Under tiden tänker han att visst vore det smart att rengöra glasögonen samtidigt som vattnet kokar och doppar därefter ner glasögonen i det kokande vattnet. Detta visar vara sig ett sjukt smart drag och det bildas en hinna på glasögonen som ej går att få bort. Reflexerna som är inslipade i glasögonen har skadats med andra ord...
Sillstryparen vet ju att man inte bör ha glasögonen i kokande vatten, men hans snilleblixt visar sig snarare vara ett fatalt hjärnsläpp, så detta får han lida för resten av lördagen och söndagen. Då det ändå var dags att byta ut glasögonen gör det ju inte så mycket, men då min syn är maximerad till en meter framför mig är det lite ansträngande att gå utan glasögon...
Visst jag kan använda solglasögon och skylla på ögoninflammation, men vet inte om folk skulle ta mig på allvar om jag skulle springa runt i solbrillor. Jag får helt enkelt stå mitt kast ett par dagar :)

Sillstryparen funderar även på att göra en laserbehandling av ögonen, dock kostar detta mycket pengar per öga, men det kan vara värt det i längden då man slipper glasögon och förhoppningsvis får en perfekt syn. Vi får se om det blir ett besök hos Globen Eye Clinic i Göteborg under veckan för att träffa en optiker plus ögonläkare :)

//Sillstryparen

2 kommentarer:

  1. Hej kamrat!

    Ville bara meddela att det faktiskt dyker upp en lagom stor hängflagga på kommande blåvittmatcher med texten "COMMANDO GAROTTA DI ANSJOVIS". Vi är några gubbar i 30årsålder som kollar blåvitt på LS-sektionen och som hade en stor gammal vifteflagga liggandes från vår blåvita i ungdom på 90 talet som vi tänkte skriva något fint på och så lyssnade jag på "doin the omoralisk..." häromdagen och så slog vi till och målade fanskapet häromdagen. Googlade precis runt lite på Garotta Di Ansjovis och så hittade jag denna fina bloggen också. forza blåvitt!

    SvaraRadera
  2. Hej! Där ser man! Skall hålla utkik efter denna unika hängflagga i nästa match :) Nu tar vi Malmö på måndag och hänger på i den allsvenska guldstriden!

    //Sillstryparen

    SvaraRadera