måndag 4 maj 2009

De va la roligt å se Booorås - lr inte...

Nej, återigen blev det torsk när man begav sig till Borås Arena, men då skall man ha i minnet att vi släppte in tre baljor guldåret 2007 och två idag, men då gjorde vi ett framåt och idag inget. Vi skall väl inte dra några större slutsatser av detta utfall, men torsk blev det iaf och en utvisad Åsebropöjk till råga på allt. Mr Seb Eriksson var tydligen lite väl het på gröten i en situation där på andra sidan planen, men jag tycker även att domaren höll en väldigt låg nivå och "hemmadomare" kändes befogat idag. Jag antar att den blåvita klackens budskap gick fram i rutan angående domarens insats i dagens match.

Till råga på allt upptäcker jag när jag äntrar min enorma lägenhet att följande lapp ligger på golvet: Fotbollsskola med Anders Svensson - Ta chansen att bli sommarproffs i fotboll! Spela på Anders Svenssonvallen vid Guldhedsskolan den 14-18 juni i sommar. Tur inte Hemköpshandlande, filmälskande och tacoälskande Anders Svensson målade idag iaf, om man skall se det positiva i sviterna av en tung förlustmatch på en plastgräsplan i Knalleland...

Hört på tåget till Borås: Lite go Kalmardialekt a la Henrik "Blondinbellas arvtagare" Rydström :) Killen framför bölar på bred "Kalmaritiska" om hur mycket de saknar Elm och Ingelsten. Då min mobil återigen gått sönder kan jag inte koppla i handsfreen i den GAMLA Nokian jag lånat av min far (ca 8-9 år på nacken, men den funkar iaf !), utan tvingas lyssna på detta gnällande till Borås. Stackars Kalmar :) Hårt va? :)

Hört i bilen på vägen hem: Diskussion kring att hålla på andra lag i andra ligor: "Det är ju som att säga att jag har en annan tjej i Frankrike också" påstår en kompis, en annan fyller i "Jag håller på Blåvitt, de finns bara ett lag om dom frågar mig", så där fick man ingen tröst för sin Liverpoolfanatism lr vad man nu skall kalla det jag LIDER av OCKSÅ. Diskussionen avslutades med att vi förmodligen bestämde oss för att anmäla oss till Öppet Spår nästa år! De andra grabbarna har tydligen inte stått på ett par längdskidor sedan ett antal år tillbaka i tiden, så detta blir en utmaning för dom och för mig.

Vi får väl se om detta blir verklighet: ) Ikväll var de väldigt sturska, men vi får väl se hur tongångarna går när morgonen gryr och fisken skall börja rensas...

Sov gott blåvita kamrater ute i landet!

//Mr Sillstryp

1 kommentar:

  1. Hej Sillstryparen !

    Du kan väl titta in på en sida med riktigt präktig djävulskap och se hur präktig vår läkarkår är !

    http://www.totalskandal.se/

    Mvh Micke Håkansson

    SvaraRadera