måndag 11 maj 2009

Göteborgsvarvet om några dagar - Sillstryparen laddar med?













Pasta och köttfärs! Inte helt originellt! Mycket pasta blir det iaf under veckan :) Nya skor! Mina gamla Reebok gick i graven förra veckan, så det fick bli ett par Asics den här gången. Än så länge är de rätt fräscha iaf :)
Sillstryparen hoppas på 15 grader varmt, lätt bris (ytterst tveksamt då det är i Göteborg vi springer i), regn i luften, då skall det nog kunna gå undan på lördag eftermiddag.
Är jag i mål när Tipslördag börjar ungefär så har jag gjort ett stabilt varv :) Loppet för min del startar 14.18. Gondolen går ut några minuter efter mig. Det är inte omöjligt att han är ikapp mig vid Älvsborgsbron om han har dagen :)
Elitlöparna beräknas vara i mål kring 15.00-15.15, så där går det ta mig fan undan alltså. Springer man under 1.15 på halvmaran så är man minst sagt duktigt tränad.
Sillstryparen imponeras av den här personen när det gäller löpning:
Haile Gebreselassie
Han tog guld på vid Olympiska sommarspelen 1996 och 2000 på 10 000 meter. Dessutom har han vunnit guld på 10 000 meter vid VM i friidrott 1993, 1995, 1997 och 1999.
Under sin karriär satte Gebreselassie ett flertal världsrekord, bland annat krossade han rekorden på både 5 000 och 10 000 meter (rekord som han emellertid förlorat till landsmannen Kenenisa Bekele). Alla friidrottsexperter anser att en av anledningarna till hans överlägsenhet var hans eleganta löpsteg samt att han gynnades av att ha växt upp på hög höjd i Etiopiens högland. Han var också en vass spurtare. Den ständigt leende Gebreselassie tävlar fortfarande men har mer riktat in sig på marathon där han 2008 i Berlin noterade nytt världsrekord med 2.03.59.

2.03.59 på ett marathon det är helt sjukt!

//Sillstryparen

4 kommentarer:

  1. Vi här uppe i Dalsländska skogarna önskar er en god tur på lördag:)

    SvaraRadera
  2. du får la städa av spisen kompis... mvh mamma bente

    SvaraRadera
  3. Haha, Sillstryparen trodde inte det syndes så väl:) Jag skyller på gamla studentkokplattor som sett sina bästa dagar, men som jag brukar säga det skall synas när man lagat mat :) Tack ändå mamma bente och den andre anonym som önskade oss en god tur på lördag!

    SvaraRadera
  4. gl hf mvh mammma bente :)

    SvaraRadera