söndag 15 november 2009

En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli.

Sillstryparen bevittande igår Robins på SVT och han gästades av den kända tv-kocken Tina Nordström som var lika underbar som alltid och bjöd på sig själv i hög grad :) Tyvärr gick ju Tina över från SVT till TV4 och den nya satsningen Tinas Cookalong, ett program som har gått sådär. Jag har inte sett något program än, så skall väl inte uttala mig för mycket gällande det programmet, men när jag gör det skall jag ge en fullständig recension av det:)

Dagens andra gäst hos Robin var stand-up komikern Al Pitcher från Nya Zealand och även han var riktigt kul och bjöd på en hel del "oneliners" och jag uppfattade det som att han tyckte att Tina var het :) Vem hade inte velat laga mat med Tina? "Jettegott"

Vi minns ju dessutom vad Gordon Ramsey tyckte om Tina Nordström =)

Annars kan man ju kika på Per Morberg om man vill ha lite "udda" matinspiration i vardagen :) Han gör inte de vanliga rätterna på traditionellt sätt utan blandar, kryddar, vispar och donar verkligen efter eget behag i köket, på stranden, till havs till exempel.
Komikerparet Lennart Jähkel och Johan Ulvesson har ju sitt egna program "Sjön suger" där de bjuder olika gäster på mat ute i Stockholms skärgärd, vilket jag också tycker är ett sevärt programi, när man är på det humöret :)

Sillstryparen kan dessutom konstatera att han bevittnat en ruskigt bra träningsmatch i fotboll och den spelades i Madrid mellan Spanien och Argentina igår. Spanien ställde i princip upp med bästa laget, endast Fernando Torres saknades, då han dras med en efterhängsen skada tyvärr :(
Argentina har inte heller något dåligt lag och Leo Messi är alltid lika underbar att skåda. Hans bollbehandling är gudabenåd så att säga.

IFK Göteborgs svar på Hjalmar Jonsson...? :)

Spaniens offensiv är ruskig med spelare som Alonso, Xavi, Iniesta, Silva och David Villa på topp och att sen ha möjligheten att byta in spelare som Fabregas, Negredo, Juan Mata och Jesus Navas, spelare som hade platsat i de flesta andra landslag, visar på en ruskig bredd i det spanska landslaget som få kan matcha.
I mina ögon är det mycket möjligt att Spanien står som segrare i VM i Sydafrika nästa sommar :)

Hört på stan:
Kal på spårvagnen
Kal sätter sig bredvid en dam på spårvagnen.
- Usch! Ni är ju full, mycket full! fräste damen.
- Ja de e jag, svarade Kal. Å du e ful, mycket ful. Men i morron e jag nykter!

Man kan ju fundera kring vart Kal hade varit, kan det månne ha varit 7:ans Ölhall? :)

Ha de!

//Sillstryparen

2 kommentarer:

  1. Per Morberg .. I don't think so.

    SvaraRadera
  2. Per är grym å gör riktigt käk! Bättre än fjant Tina!=)

    SvaraRadera