fredag 12 februari 2010

Tippa antalet OS-medaljer?

Under veckan var tanken att anordna en tävling där man skulle gissa antalet svenska medaljer i OS i Vancouver. Efter att ha gått ut med information till en stor mängd personer via mail, via jobb och facebook, kom det tyvärr in för få anmälningar till tävlingen. Därmed kunde jag inte genomföra tävlingen utan att gå på en rejäl mina själv i form av en ekonomisk förlust i och med de vinster som skulle delas ut.

Vet inte om folk förväntat sig priser a la Postkodlotteriet eller om folk bara är så lata att de inte orkar engagera sig?

Ingen stor procedur, men tydligen för komplicerat för att folk skulle ta sig an det hela.

Nåväl, jag får väl presentera mitt tips inför OS:

Antal guld: 5
Antal silver: 4
Antal brons: 4

Totalt antal medaljer: 13

Återstår att se om man får rätt eller inte =)

Det finns många sköna spelaternativ på Svenska Spel under OS som jag kan rekommendera att man tittar närmare på om man vill tjäna lite pengar på sina kunskaper inom vinteridrott =)
Inatt tänder med stor sannolikhet Wayne Gretzky elden och visst vore det trevligt om Sverige imorrn kväll kunde ta hem de första olympiska medaljerna :)

//Sillstryparen

2 kommentarer:

  1. Jsg som gick in för tävlingen, tror dock på 18 medaljer 6 guld 4 silver och 8 brons.
    Pille

    SvaraRadera
  2. Som det ser ut nu blir det en intern tävling med ca 10 personer utan kostnad =) Så ska vi se om vi kan vaska fram lite priser trots allt :)

    SvaraRadera